Folyamatosan nő az elektromos autók száma Magyarországon: a Jövő Mobilitása Szövetség adatai alapján 2022 októberének végén a teljes gépkocsi állomány 0,79 százaléka volt tisztán elektromos, míg 2021-ben ez az arány 0,47 százalék, 2020 októberében pedig még csak 0,29 százalék volt. A magasabb üzemanyagárak mellett még drasztikusabbá vált a hagyományos és az elektromos autózás költsége közötti különbség.
„Nem csak a közlekedési eszközök határozzák meg, hogy mennyire utazunk fenntarthatóan, mindenki számára más megoldás működik a legjobban, ezért nem szabad elvből elvetnünk egy járművet sem, a környezettudatos közlekedésre ugyanis nincs egy jó válasz” – mondta Balogh Szabolcs az MVM Mobiliti Kft. ügyvezetője a Sustainable World 2022 konferencia koradélutáni panelbeszélgetésén. A fenntartható közlekedéssel foglalkozó blokk részét képezte még Sütő Anna, a Datalyze ügyvezetőjének előadása a fiatalok közlekedési attitűdjeiről.
A Jövő Mobilitása Szövetség egy átfogó piackutatást készített 704 fő részvételével, továbbá elemezték a 2020-as elektromos töltőhálózati adatokat is. A kutatásból kiderült, hogy 41 millió kilométer megtételére elegendő áramot vételezett a hazai töltőhálózaton a 12 597 elektromos autó tulajdonos.
Nagy mennyiségű fegyver indult volna útnak Szíriából.
Sokkal többen halnak meg, mint kellene.
Kritikus a helyzet Székelyföld egyik legnépszerűbb turistalátványosságánál.
A fix kamatra vagy a változóra esküsznek a befektetők?
Fellélegezhetnek az állattenyésztők?